Mężczyzna analizuje wykres na ekranie komputera

Czym jest logo?

Jako jedna z podstawowych części składowych szeroko dziś rozumianej gałęzi a zarazem i narzędzia marketingowego okazuje się visual identity, czyli z języka angielskiego identyfikacja wizualna. Ten rodzaj działalności bazuje przede wszystkim na specjalistycznych zabiegach o charakterze promocyjnym, który jest równoznaczny z tym, że firma poprzez swoją wirtualną wizytówkę czyli stronę internetową staje się mocno rozpowszechniona w sieci i wyróżnia się na tle konkurencyjnych podmiotów. Niemniej jednak jak to wszystko ma się do logotypu? Dowiesz się o tym poniżej.
Logotyp jest nieodłącznym symbolem każdego podmiotu, w związku z czym nie powinno nas dziwić to, że jeśli zakładamy jakąś firmę, a tym bardziej chcemy wykreować markę, obowiązkowo musimy postawić na logotyp. W konsekwencji tego bardzo ważne jest wybranie takiego logo, które rozsławi naszą firmę na tle innych i pozwoli się wyróżnić. Logotyp to pojęcie, jakie bardzo często jest po prostu mylnie utożsamiane wyłącznie z czymś związanym z estetyką. Oczywiście, cała identyfikacja wizualna to nic innego jak kwestia natury estetycznej, ale wcale nie oznacza to, że ograniczone jest to jedynie do aspektów wizualnych. W grę wchodzi także zapamiętywanie przez potencjalną grupę odbiorców, czyli funkcja marketingowa i promocyjna.

Przybliżmy jednakże krok po kroku, na czym w ogóle polega logotyp z prawdziwego zdarzenia. Otóż jest to nic innego jak forma graficzna, która ma być w jakiś sposób nawiązująca do marki. Może być ona interpretacją brzmienia nazwy ale także zupełnie przypadkowa, lecz docelowo ma się kojarzyć z aktywnością społeczną. Warto także zwrócić uwagę na to, że logotyp bazuje przede wszystkim na wydzielaniu firmy spośród mnóstwa innych podmiotów.
Napisane przez: