Czy kiedykolwiek miałeś okazję słyszeć coś na temat identyfikacji wizualnej? Czy wiesz, na czym ona w praktyce polega? Zastanawiasz się, po co poruszamy tenże temat, skoro generalnie rzecz biorąc w samym tytule niniejszego wirtualnego poradnika nawiązujemy przecież do terminu logotypu? Wszystkiego dowiesz się, gdy spojrzysz w dół, gdzie wyjaśniliśmy Ci to, co niezbędne na temat zarówno projektowania i dobierania oraz roli logo w prowadzeniu działalności firmowej, jak i samej identyfikacji wizualnej, której logotypy są oczywiście nieodłącznym elementem składowym.
Zacznijmy od krótkiego wyjaśnienia, czym w zasadzie jest logotyp. A zatem, w wielkim skrócie i maksymalnym uproszczeniu logotyp to logo, a więc znak firmowy. Bazuje on przede wszystkim na połączeniu słów logos czyli wyraz oraz myśl, a także typos czyli odcisk, obraz/ Jest to nic innego jak zestawienie formy graficznej w kontekście symboliki oraz identyfikacji, z jaką ma się wiązać. Warto mieć na względzie fakt, że aktywność jaką prowadzimy powinna nawiązywać do logo i odwrotnie.
Poprzez stosownie dobrany logotyp, a więc właściwie wykreowany znak firmowy, mamy okazję do tego, ażeby szybko i sprawnie rozpoznać daną markę, podmiot gospodarczy, czy też sklep. To swego rodzaju znak szczególny wyróżniający nas spośród konkurencji branżowej i często nowe firmy, które nie mają jeszcze wyrobionej żadnej renomy, właśnie poprzez ten rodzaj identyfikacji wizualnej jakim jest logotyp potrafią zasłynąć na rynku, przyciągając do siebie swoich pierwszych klientów, którzy postanowią im właśnie zaufać.
Napisane przez: